2017. augusztus 29., kedd

Mézes krémes


Először a süti tésztáját készítettem el.
Hozzávalók:
  • - 10 dkg margarin,
  • - 15 dkg kristálycukor
  • - 2 evőkanál méz
  • - 1 db tojás
  • - 1 cs. sütőpor
  •  -  fél kiló liszt
  • - fél liter tej


A krém hozzávalói: :
  • - 3 ek. kristálycukor,
  • - fél liter tej
  • - 2 csomag vaníliás cukor
  • - 4 ek. búzadara
  • . 25 deka margarin
  • - 20 deka porcukor


Elkészítés: 

 Mikrohullámú sütőben kicsit megmelegítettem a mézet, margarint és a tejet és a cukrot. Hozzágyúrtam a tojást, sütőport és a lisztet.  Egy nagyobb tepsi hátulsó felén  4 lapot sütöttem  belőle.Vigyázni kell, mert hamar megég. Kb. 180 fokra vettem a sütőt.

A krém elkészítése:
 A tejben megfőztem a búzadarát a cukorral , vaníliás cukorral együtt. Kihűtöttem. Majd összekevertem a margarin - porcukor eleggyel, amit előzőleg simára kevertem.

 A tészta összerakása:
Első lapot beletettem egy tepsibe. Erre kentem a krém felét. A második lapra lekvár került, majd a harmadik lapra újra  a krém másik fele. A negyedik lappal befedtem. A tetejére mikróban olvasztottam egy tábla étcsokit két ek olajjal felmelegítve.Egy napot hagytam puhulni. 
Mindig dermesszük hűtőben legalább pár órát  szeletelés előtt, akkor lehet szépen felszeletelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése