2015. szeptember 19., szombat

Párolt lilakáposzta, Ella kuktában készítve



Ebédre ma a következő menüt készítettem az Ella kuktában .Még ismerkedési fázisban vagyok a kuktámmal, így elhatároztam, hogy minden tapasztalatomat leírom. Egyrészt könnyebb nekem fellapozni ezt az online szakácskönyvemet,másrészt  örülök, ha valakinek segíthetek , aki szintén rávetemedik egy ilyen kukta vásárlására. Annyit panaszkodunk mi, háziasszonyok, hogy semmire sem jut időnk. Ez a kukta leegyszerűsíti a főzést.
Párolt lila káposzta: 
Hozzávalók:( a receptet az Ezt fald fel című blogon találtam)


-2 kg lila káposzta (Ez nekem nem fért bele egy edénybe, így két betétbe készítettem elő, megfeleztem az adagot)
- 10 evőkanál kristálycukor
- 8 evőkanál 10% ételecet
- kevés őrölt bors
- 4 csipet őrölt köménymag
- 2 dl víz(utóbb kiderült, ennyi mennyiséghez elég lett volna egy deci is)
- 4 evőkanál étolaj(én kókuszzsírt tettem bele)
A káposztát a férjem darabolta fel, a Bosch gépem pedig lereszelte, így nem vacakoltam sokat a káposzta reszelésével sem. Utólag kiderült, hogy kicsit erősebb ízesítést elbírt volna, így legközelebb kicsit több ecetet, picit több köménymagot fogok beletenni.
Ezután az intelligens kuktában gőz programnak a hal gombját lenyomva, 8 perc alatt készre pároltam.Olvastam egy receptet, amiben az áll, hogy ennyi mennyiségű káposztát a recept írója 1 óráig párolt , kavargatta, hogy le ne kozmáljon.  Akkor el lehet képzelni, hogy mennyi időt és fáradtságot lehet ezzel a kuktával megtakarítani. 
Következő receptem a sült csülök kuktában:
Hozzávalók: 
- másfél kilós csülök
- 2ek. só
- 2 db babérlevél
- 4 gerezd fokhagyma
- 1 liter víz 

Ezt a mennyiséget kétszer inashús és plusz kézi beállítás 15 percre tettem.( Manuális beállításhoz nyomd le a pressure keeping gombot, és a pozitív vagy negatív jellel válaszd ki a számodra megfelelő időpontot. )Utána sütőben pirítottam  a csülköt.

Következő recept a fűszerezett csirkecomb.  
A csirke felső combokat a kuktába helyeztem, megfűszereztem(só bors, delikát, 3 gerezd fokhagyma)
fél mérőcsésze vizet öntöttem alá,4 ek. olajat, majd kézi beállítás 15 percre tettem. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése