2015. január 26., hétfő

Részvétel a 21. blogkóstolón


Jelentkeztem , hogy szeretnék részt venni a 21. blogkóstolón. Nekem a www.chefviki.hu című blogot sorsolta ki a blogkóstoló házigazdája, Márti. Hosszasan nézegettem a Chéf Viki blogját, de vizsgaidőszak révén, nem tudtam dönteni . A vizsgák után azonban nekiduráltam magam és sikerült kiválasztani, hogy melyik ételt fogom megfőzni a nekem kisorsolt blogról.
Azért esett a  Viki frankfurti levesére a döntésem, mert már régen készült ilyen a konyhámban. Elég válogatósak a gyermekeim, így sokszor egyoldalúan főzök, hiszen vannak slágerételeik, amiket gyakran kérnek. Másrészt a kelkáposzta nem tartozik a kedvenceik közé. De én töretlenül hiszem, hogy ezúttal meg fogják kedvelni,és betehetem a hetente elkészítendő ételek közé.
A fotón háttérben a Kertészet és Szőlészet új száma, aminek az első lapján az én büszkeségem,lányom, Vass Alexandra fotója is látható az újság szerkesztői között. 
Lássuk csak, hogy is készült a leves?
Hozzávalók:
- 1 kis fej vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma,
- fűszerek:( só, bors, köménymag,majoranna,pirospaprika)
- virsli
- 1 kis pohár tejfel
- 1 kis fej kelkáposzta
- liszt
-olaj
Elkészítés menete: - a hagymát apróra vágjuk, kevés olajon megdinszteljük. Amikor már üvegesre párolódott, rátesszük az apróra vágott kelkáposztát, fokhagymát, felengedjük vízzel. Amikor felforrt, ízesítjük, köménymaggal, borssal, sóval,majorannával. Ha puhára főtt, berántjuk. Ezután kiszedünk a levesből egy kis mennyiséget, amiben elkeverünk egy pohár tejfelt, majd amikor már simára kevertük, visszaöntjük a levesbe és felforraljuk. Így nem lesz csomós a tejfel a levesben. Végül belefőzzük az apróra vágott virslit.

1 megjegyzés:

  1. Az érettségi tételem :-) Lesz belőle ismétlés, mit gondolsz? :-)))

    Gratulálok a lányodhoz!!!

    VálaszTörlés